vrijdag 9 maart 2012

Materiaal: kwasten


Hoi,
Allereerst sorry dat dit artikel pas zo laat online staat, maar door de verjaardag van mijn moeder had ik gewoon echt geen tijd!
Een van de dingen waar ik de meeste vragen over krijg is over de spullen die ik gebruik. Vandaag ga ik jullie alles vertellen over kwasten en alles wat daarmee te maken heeft.


Dit zijn een paar vragen die ik vaak krijg:
Waar koop je je stripers?
Voor de eerste nail art die ik maakte gebruike ik wel altijd stipers en ik heb toen ook een giga set van 60 stripers gekocht via ebay. Stripers zijn een goed om te gebruiken als en veel rechte (of bijna rechte) lijnen in de nail art zitten. Sommige mensen kunnen heel goed met stipers werken, maar persoonlijk ben ik er geen grote fan meer van.
Waar kan je allemaal goede kwasten kopen?
Ik koop mijn kwasten meestal online, maar dan moet je ook weer verzendkosten betalen en duurt het weer een hele tijd voordat je ze dan ook daadwerkelijk in huis hebt. Als je niet online wilt bestellen kan je ook kwasten kopen bij een verfwinkel (de dichtstbijzijnde bij mij is in Dordrecht op de voorstraat denk ik), bij de v&d, pipoos of een andere hobbywinkel.
Hoe kan je je kwasten goed knippen?
Met alleen maar letters en foto’s is het best lastig om uit te leggen hoe dit werkt. Gelukkig heeft robinmoses op haar youtube kanaal een mooie video hierover gemaakt. Klik hier om naar de video te gaan.
Wat voor kwasten gebruik je allemaal?
Er zijn heel veel verschillende kwasten verkrijgbaar, dit zijn er een paar. De naam die steeds tussen haakjes staat is de Engelse naam die ik vaak gebruik en die je ook vaak op youtube hoort, daarvoor staat de naam in het Nederlands vertaald.
Detail kwast (detailbrush):
Ik denk dat dit wel de kwast is die ik het meeste gebruik. Ik heb deze via ebay gekocht in een set met meerdere kwasten en daarna zelf geknipt. Hij is geweldig voor kleine details zoals de ogen in een portret, of hele super dunne lijntjes. Op de foto is het de roze kwast.

Kwast zonder naam:
Ook deze kwast is er een die ik heel vaak gebruik. Ik merk vaak dat mensen denken dat ik echt onwijs kleine kwastjes gebruik, maar dat valt eigenlijk best wel mee. Deze kwast is 1,5 centimeter lang en ongeveer 2 millimeter breed. Ondank dat hij nog best wel groot is, is ook deze kwast geweldig voor kleine details. Voor de echte kleine details zoals ogen en kleine stipjes is het wel nog steeds makkelijker om een kleinere kwast te nemen. Op de foto is het de blauwe kwast.
Striper kwast (stripingbrush):
Deze kwast is heel lang waardoor het makkelijk wordt om perfect rechte lijnen te trekken. Voor ronden is deze kwast echter niet geschikt. Op de foto is dit de gele kwast. Op de foto zie je er ook nog een kwast die veel korter is die ik ook gebruik om lijnen te trekken. Deze kwast is van 1 dikte waardoor je lijn ook steeds dezelfde dikte blijft. Omdat hij veel korter is dan de stripingbrush is deze kwast ook geschikt om rondingen mee te maken. Op de foto is het de bronzen kwast.
Waaierkwast (fanbrush):
Ik heb twee van deze kwasten die heb gekregen bij sets met kwasten (ebay). Ik heb gemerkt dat veel mensen niet goed weten wat ze er nou mee moeten doen en heel stiekem ben ik er zelf ook nog niet helemaal achter. Sommige mensen gebruiken deze kwast niet voor nail art maar voor make-up om de kleuren te blenden. Voor nail art heeft iemand mij een keer vertelt dat je hem kan gebruiken om een achtergrond met kleurovergangen mee te maken. Zelf vind ik deit wel een beetje vreemd omdat degene die me dit vertelde het voordeed op een blaadje en de hele kwast gebruikte, maar de kwast is ongeveer drie keer zo groot als je vinger. Zelf gebruik ik het daar dus niet voor. Ik heb ook mensen gezien die hem gebruiken om glitters op hun nagels te doen en daarna met de kwast de overtollige glitters er weer af te vegen. Op de foto is het de oranje kwast.
One stroke kwasten
Ook deze kwasten heb ik gekregen bij sets die ik via ebay heb gekocht. Ik heb al meerdere kwasten geprobeerd voor de one stroke techniek, maar deze kwasten waren naast de goedkoopste ook degene die het best werkten. Over de one stroke techniek zal ik binnenkort nog een apart artikel maken. Op de foto zie je twee maten, die groene kwast is iets kleiner dan de paarse.



Dottingtool:
Een dottingtool is altijd super handig! Je kan er puntjes mee zetten en ook rhinestones (strassteentjes) en glitters mee oppakken om ze op je nagels te doen. Deze op de foto ook uit een set van ebay, maar ze verkopen ook dottingtools bij de kruidvat (van essence). Kan je niet online kopen en heb je geen kruidvat in de buurt? Geen nood! Je kan er ook heel makkelijk zelf een maken en ik zal hier heel binnenkort een artikel over schrijven


Dit was alles over de kwasten die ik gebruik. Hebben jullie nog meer vragen, of opmerkingen? Laat dan een reactie achter! Ik hoop dat jullie er wat aan hadden en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten